Tijdens mijn minor Internet of Things heb ik mij bezig gehouden met het ontwikkelen van mijn eigen gameconsole, volledig opgebouwd uit Arduino-componenten. Dit project bood mij een unieke kans om diepgaand inzicht te krijgen in hoe hardware en software samenkomen om een functioneel product te creëren. Met dit project heb ik geleerd hoe ik via…
Tijdens het vak Internet of Things heb ik een prototype gemaakt voor een ketting die verbonden staat met zowel het internet als jouw partner. HueFeel is een uniek en innovatief Internet of Things (IoT) accessoire ontworpen voor koppels of geliefden. Het is niet zomaar een wearable, het is een tastbare verbinding waarmee je elkaars aanwezigheid…
In het kader van het project Beyond streefden wij, als groep studenten, ernaar een werkend prototype te ontwikkelen als oplossing voor een bestaand probleem. Ons gekozen probleem was de overlast van luide studenten in de schoolbibliotheek. Gedurende het hele onderzoeksproces hebben we alle fasen doorlopen, van het initiële idee tot het uiteindelijke prototype. We hebben…
VR Museum Tour creëert mogelijkheden voor mensen die niet in staat zijn om fysiek naar een museum te gaan of mensen met een beperking. Hiermee wordt een alternatieve methode van educatieve attracties in VR geïntroduceerd. Dit concept lost het probleem op van toegankelijkheid tot musea en educatieve attracties voor mensen die om verschillende redenen niet…
Uit onderzoek blijkt dat een deel van de burgers weinig vertrouwen heeft in de politie. Dit komt door een aantal factoren die meespelen, zoals gebrekkige zichtbaarheid van de politie in de samenleving, capaciteitsproblemen binnen het politiekorps en onopgeloste aangiftes die tot teleurstelling en frustratie bij burgers leiden. Daarnaast spelen ook ervaringen na aangiftes, het niet…
In de loop van dit project heb ik mijn eerste kennismaking gehad met Unity, waarbij ik een 2D-game heb geconceptualiseerd, visueel vormgegeven en operationeel gemaakt. Hierbij heb ik sprites gecreëerd, C#-code geschreven en geluidselementen geïntegreerd om een complete en functionele spelervaring te realiseren.
Voor ons tweede teamproject hebben mijn klasgenoot en ik het bordspel “Bouw de Wereld” bedacht. In dit spel reis je de hele wereld over om gebouwen te bouwen door materialen te verzamelen. Tijdens het spel kunnen tegenstanders je dwarsbomen met Dwarsboom kaarten, maar je kunt ook jezelf een boost geven met itemkaarten tijdens jouw beurt.…